1. Cum se aleg anvelopele?
Anvelopele constituie singura legatura intre autoturism si carosabil, iar suprafata de lucru nu depaseste suprafata palmei dumneavoastra, pentru un pneu. Imaginati-va, asadar, ca stabilitatea a peste o tona si a tuturor cailor-putere pe care motorul ii dezvolta stau pe patru palme!
Ca atare, va rugam sa luati in considerare urmatoarele:
- tipul de anvelopa cu care autoturismul vine echipat de la producator a fost ales pentru a asigura stabilitatea si tractiunea optime pentru o gama cat mai mare de suprafete si stiluri de conducere. Totusi, in functie de stilul dumneavoastra, suprafata de rulare si conditiile de mediu, aceasta alegere poate sa nu fie cea mai buna. Vizitai-ne sau contactati-ne pentru a determina impreuna ce tip de anvelopa este cel mai bun pentru dumneavoastra;
- utilizati intotdeauna anvelope cu indice de sarcina sau viteza mai mare decat cele originale; nu poti sti niciodata cand ai nevoie de un plus de ajutor de la pneurile masinii!
- daca utilizati totusi anvelope cu indici inferiori fata de anvelopele recomandate, asigurati-va ca respectati viteza ori incarcarea maxima suportate de anvelopele alese;
- anvelopele de iarna nu se folosesc niciodata in simple perechi. Stabilitatea puntii spate (indiferent de ce tractiune are autoturismul dumneavoastra!) este esentiala. Echipati intotdeauna autoturismul cu toate patru pneurile de acelasi tip, model si varianta;
- daca sunteti siliti sa alegeti anvelope diferite pe cele doua punti, asigurati-va ca cele mai bune pneuri echipeaza puntea spate! Spatele are parte de cele mai mari eforturi laterale (mai ales in curbe) si este prima axa expusa derapajului;
- presiunea pneurilor se controleaza la rece. O anvelopa rece este considerata cea care nu a rulat de cel putin doua ore sau nu a rulat cel putin 2-3 km in oras. Pentru anvelopele calde, presiunea trebuie sa fie cu 0,3 bari mai mare decat cea specificata de producatorii de autoturisme;
- nu desumflati niciodata o anvelopa la cald; aceasta risca sa se deterioreze. Odata cu orice interventie pe anvelopa se recomanda si schimbarea valvei;
- verificati permanent starea caii de rulare a anvelopei (partea care ia contact cu carosabilul) si a peretilor laterali. Gropile si obstacolele (pietre, borduri etc) pot deteriora anvelopa. La anvelopele prevazute cu indicator de uzura este obligatorie schimbarea acesteia in cazul in care acest indicator devina vizibil.
2. Ce semnificatie au inscriptiile de pe anvelopa?
Exemplu: MICHELIN ENERGY 195/65 R15 91 H XH1 Tubeless
MICHELIN: producatorul
ENERGY: numele gamei
195: latimea anvelopei (in mm)
65: procentual, raportul intre inaltimea si latimea anvelopei (H/S=65%)
R: structura radiala
15: diametrul interior (in inci)
91: indice de sarcina (91 = 615 kg)
H: cod de viteza (vmax = 210 km/h)
XH1: anvelopa
Tubeless: fara camera
Site creat si administrat de InnoBusiness